A nyári fesztiválokon egyre több helyen találkozhattatok olyan interaktív dj-eszközökkel, amelyek lehetővé teszik, hogy a szórakozóhely/színpad közönsége döntse el, mi legyen a mix következő száma. A budapesti szórakozóhelyeken is egyre több helyen láthatunk olyan okostelefonokat babráló bulizókat, akik egy-egy lájkkal eldönthetik a zenefolyam alakulását. Arra nem veszünk mérget, hogy a találmány forradalmasítja akár a szórakozást, akár a zeneipart, de a „közösségi zenehallgatás” biztos elcsíp valamit a korszellemből. Hogy is működik ez? – most a hazai fejlesztésű Noispot példáján keresztül megmutatjuk.

Azok a szórakozóhelyek, amelyek csatlakoznak a rendszerhez mindössze egy kicsiny dobozka telepítésével hozzájutnak a zenei adatbázishoz, amelyet folyamatosan lejátszanak a helyen – legyen szó délutáni háttérzenéről, vagy az esti buliról, természetesen eltérő dalkinccsel. A playlistet kivetítik a helyen, de az okostelefon birtokosok természetesen a készülékükre telepített alkalmazáson keresztül is látják, hogy mi következik, vagy miből lehet választani. Nem kell mást tenni, mint keresni a Noispot logót, bejelentkezni a hely profiljába, és lájkjainkkal már is javítani tudjuk egy-egy dal felcsendülésének esélyét. Tipikus win-win játszma: a vendég boldog, hogy a kedvenc zenéit hallja, a vendéglátós pedig örül, hogy nem  kell a közönsége ízlését pásztáznia. Mint az az áprilisi hazai indítóbulin készült videóban is elhangzik: nem utolsó ismerkedési duma, ha a kedvenc számodhoz állsz neki lájkolókat gyűjteni.

A hazai találmány már megvetette a lábát Ausztriában, Berlinben és Londonban, itthon pedig a Mika Tivadar Mulatóban, a Rézangyal Bisztróban, a Dobozban,az  Apacukában, a Bonnie Restroban, a Fogasházban, vagy épp a LeRoy Éttermekben találkozhatunk a szolgáltatással, és nyomogathatjuk a gombokat. (akit az üzleti modell stb. is érdekel, az itt többet is megtudhat)