Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Divattörténelem 100 másodpercben

Nagyon látványos és érdekes kis videóba ütköztünk az imént. Egy új londoni bevásárlóközpont – ami, ha elkészül, Európa legnagyobbja lesz – roppant ötletes videóval igyekszik beharangozni a szeptember közepi nyitását. A 100 másodperces kisfilm (valójában 101 de ettől tekintsünk el) az elmúlt 100 év divatját mutatja be egy táncoló páron keresztül. Az 1911-ben kezdődő kaland közben természetesen nem csak a ruhák változnak, de a zene és a hozzá társuló tánc is finoman csúszik át a a korai jazz-ből a rock'n'roll-on és punk-on keresztül a '90-es évek technójáig és tovább. Természetesen felsorolásunk koránt sem teljes, hiszen a videóban szinte másodpercenként változnak a viseletek és a mozdulatok.

 

A fiatalabbak számára főleg a videó második fele lehet érdekes, amikor a már személyesen is megélt korok és divatok néhány ikonikus darabja bukkan fel egy-egy csápolás erejéig. A fillmecske egésze remek, apró részletekből tevődik össze, aminek köszönhetően nekünk harmadik megnézésre is sikerült újabb és újabb gyöngyszemeket felfedeznünk.

 

Bár nem gondoljuk, hogy Budapest bármelyik szegletében is szükség lenne még új bevásárlóközpontra, de ha nyit is, akkor azt reméljük legalább ilyen színvonalon fogja promótálni.

via Mindennapi Betevő

0 Tovább

A világító surranó

Amikor azt hinnénk, hogy már mindent kihoztak a '70-es '80-as évek retródivatjából, amit csak lehet, és különösképpen az Adidas híres Superstar cipőjét, az összes létező módon átértelmezték, feldolgozták és újraalkották már, akkor hirtelen ismét egy olyan vad újításba botlunk, hogy a szánk tátva marad.

 

A legendás háromcsíkos surranó, a Adidas Originals Super Star 80s G-SNK névre keresztelt modell ezúttal nem művészeket ihlet meg, se nem rapcsapatok múzsája. Legújabb reinkarnációjában egy mesebeli világító kígyó bőrébe bújik. Bizony, az első ránázásre közönséges, fekete-fehér Superstarnak tűnő modell zölden izzó hüllővé változik ha eljön az éjszaka, vagy UV fénnyel világítjuk meg.


A cipő így tökéletes választás lehet azoknak, akik hétköznap szeretik elkerülni a feltűnést és megbújnának a tömegben, de a hétvégi bulikban reflektorfénybe kerülnének.

A cipő hivatalos debütálása csak szeptemberben lesz, de egy kis japántudással már most a tiétek lehet.

0 Tovább

Varázslatos szempillák – Paperself

Roppant látványos új divattrend ütötte fel a fejét Londonban. A helyi dizájner csapat a Paperself a papír minden lehetséges felhasználásmódját kutatva újra felfedezte ázsiai gyökereit.

 

Elmondásuk szerint papír szempilláikat a korai kínai papírmetszetek inspirálták, ahol minden megjelenő szimbólumnak saját jelentése van. Így a papírpillák alapjául szolgáló állatformák, a tengeri csikók, pillangók és szarvasok mind az önkifejezés részévé válhatnak.

 

A hétköznapi műszempilla ragasztóval felhelyezhető dekoratív kis elemek természetesen nem nem kívánnak a mindennapi viselet részévé válni. Azonban ahogy a vásárlókat elcsábítani kívánó fotókon is látszik egy alkalmi, profin elkészített smink látványos kiegészítői lehetnek. Viselésük azonban kétélű fegyver: egyszerre irányíthatja a társaság tekintetét a viselőjükre, ugyanakkor el is vonhatja a figyelmet annak természetes vonásairól.

0 Tovább

Új Puma cuccok elektró fanoknak

Erős trió állt össze, hogy az elektronikus zene kedvelőinek egy különleges kollekciót dobjon piacra. A Pumának eddig sem volt ismeretlen a limitált szériás cuccok terepe. Most a fellépéseit gyakran a legmodernebb vetítésekkel és különleges effektekkel feldobó elektró dj/producer deadmau5-szal álltak össze, hogy egy saját kollekcióval kedveskedjenek a rajongóknak. A szemfülesebbek észrevehették, hogy a trióhoz még hiányzik egy szereplő: a halottegeres cuccokat csak a Foot Locker kiemelt üzleteiben fogják majd árulni.

A gyakran saját tervezésű egérmaszkban fellépő kanadai deadmau5 2005-ben megjelent Porject 56 című albumával ért el nagyobb elismertséget, amitől kezdve karrierje töretlenül ível felfelé. 2010-es évet egy emlékezetes nyitányú újévi party-val kezdte a londoni O2 arénában majd szeptemberben az MTV Video Music Awards-on házigazdáskodott.

 

Az augusztus 1-jén megjelenő kollekció beharangozójaként készült egy csinos kis gördeszkás-parkourös videó is, amit természetes Európa legtrendibbnek tartott városaiban Barcelonában és Berlinben forgattak.

 

 

A fentebb említett londoni fellépés intrója:

 

Ha tetszett a cikk kövess minket Facebook-on is!

0 Tovább

Kik azok a hipszterek?

Amerikában és Nyugat-Európában az elmúlt 2-3 év abszolút hívószavává nőtte ki magát a hipszterség fogalma. Ha egy szórakozóhelyről, kávézóról, designboltról vagy akár egy pékségről kiderül, hogy az hipszter fellegvár, akkor özönlenek oda a hasonlóan öltöző, a világról hasonlóan gondolkodó, a kultúrával tudatosan foglalkozó arcok. Hipszterek, vagy akik azok akarnak lenni. Kik is ők, és mit kell róluk tudni?

Forrás:http://www.latfh.com

Honnan ered?
Az amerikai szlengben a hipster kifejezés az 1940-es években honosodott meg, elsősorban a jazzklubok közönségére utalva, majd egyenes folytatása volt ennek a Kerouac Útonjából megismert 50-es évek beatgenerációja. A 90-es években a fogalom újra divatba jött az alternatív/indie szubkultúra egyes csoportjaira. A Time magazin szerint hipszter, aki: olyan filmes idézetekkel hord pólókat, amiket sosem láttál, lefitymál, ha Coldplay-t hallgatsz, azt gondolja, hogy Kanye West tőle lopta a napszemüvegét, és mindenáron azt sugallja, hogy semmivel sem törődik. Ekkoriban egyaránt a hipszter kultúra kelléke volt a nagymama pulcsija, a hatalmas Wayfarer napszemüveg, a farmer rövidnadrág és a Converse Allstar. Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is, hiszen a közösségi média korában ők az igazán véleményformálók. Itt például a Honda hipszterreklámja.


Mit olvasnak? Mit néznek? Mit hallgatnak? Miről beszélnek?
A hipszter nagyon tájékozott legyen szó a kultúra bármely szegmenséről, és határozott véleménye van. Bár a klasszikus hipszter előbb fog a kezébe képregény klasszikust, mint mesekönyvet, de a társalgásban egyenrangúan szerepel az, hogy mit mondott Jay-Z a divatról, Nietzsche a vallásról, hogy J-lo válik, vagy épp új app jött ki az okostelefonra. Persze a bulvárhíreket sem a sajtóból szerzik be, hanem a Twitterről, a PerezHiltonról, a Dazed Digitalról, vagy a Vice Magazine-ból. Facebookon fent vannak és megosztanak, de az igazi terepük a Tumblr. Nem riadnak vissza a technikától sem, olvassák a Wired-et, a Gawkert és a Mashablet, és legalább egy ismerősük van a képzőn vagy az iparon, ezért bújják a Wallpapert is. Ugyanakkor a trendi sorozatok, mint a Californication, vagy a Dexter sem kerülik el a figyelmüket, igaz, jobbára letöltve, felirat nélkül. Mert a hipszter világpolgár, és nemcsak Londonban járt már, de Ázsiában is, az angolt pedig tökéletesen bírja. Jövőjüket a kreatív szakmák valamelyikében képzelik el, ha nem már most is ott dolgoznak, vagy épp a munka egyáltalán szóba kerül.

Mit esznek? Isznak?
Egyaránt kerülik a gyorséttermeket és a kockásterítős vendéglőket. Mivel naphosszat bújják a gasztroblogokat, tudják mi a menő a városban, elsősorban az egyedi kínálatú, a piacról frissen főző bisztrókat kedvelik. Kávézéshoz ugyanúgy elfogadják a papírpoharas coffee-to-go láncokat, mint a tradicionális vagy minimál berendezésű klasszikusokat. Annak ellenére, hogy a hipszetereket a nemtörődömség levegője lengi körül, tekintetükben álmoskás spleen csíphető el, imádnak élni, és bulizni is. A jó hipszterbulik kelléke – a sör mellett – a koktélok, longdrinkek és alcopopok széles tárháza, nem feledkezve meg persze a designer drogokról sem.

Mit vásárolnak?
Sokmindent, és - a környezettudatosak kivételével - sokat. A hipszterek imádnak mindent a 80-as évekből, amiről azt hittük a 90-es években, hogy már örökre eltemettük. Például az ilyen autókat. Ruhában meghatározhatatlan a kínálat, hiszen a világ hipszterközönsége egyszerre vásárol a 20 legmenőbb, kisszériás online deisgner ruhaboltból, turkálókból vagy éppen márkaboltokból. Dívik a kalap és a kendő, ugyanúgy elképzelhető a legdurvább műszálas felső a legfinomabb anyagú nadrággal, mint ahogy a Hunter S. Thompson féle fehér tornacipő, az oldschool Adidas, vagy a legdurvább, rapperek által hordott neonszínű sneakerek. Mindegy, csak egyedi kombináció legyen, legjobb, ha a WAMP-on kezded a keresést.


Imádják a régi, tükörreflexes gépeket, a Polaroidot, de ha nincs kéznél, akkor mobillal készítenek szépiás, 80-as évekre hajazó képeket. Az USA-ban már a lakberendezők is felfigyeltek rájuk, hiszen nem lehet minden Bauhaus, pop art és art deco, ezért működnek olyan site-ok, mint a Hipsterhome vagy a Dwell. Nemcsak az számít, hogy mi szól, az is miről. Imádják a hi-fit, sőt a high endet, a régi bakeliteket, ezért máig eljárnak lemezbörzékre, antikváriumokba.

Forrás: http://tincanheart.blogspot.com

Hova járnak? Mit hallgatnak?
Vigyázat, ne keverjük a kockákkal! Bár sokak szerint a hipsztereknek nem a csajozás a lényeg a buliban, hanem a jelenlét, a dasein, de nem otthonülő és a képernyő mögül szakértő típusok, hanem övpék a város. A hipszeterek – bár nyitott, toleráns népek – leginkább hipszeterekkel szeretnek vegyülni. Így aztán gyorsan terjed a hír a városban, ha egy helyet már teszteltek és alkalmas a party-zásra. A helyekre általában Vespa robogón vagy kerékpáron érkeznek, amely vagy régi olasz versenybringa, vagy egyedi építésű retro-fixi. Zenében széles a választék, sőt azt szeretik, ha nagyon széles. Az igazi hipszter mindent hallgat az elektrótól a jazzig, egyesek még a klasszikus zenével is bepróbálkoznak. Mindegy, hogy indie-gitárzene, glitch-elektró, pszichedelikus wonky hiphop, gangsta rap, érzelmes dubstep, 80-as évek szinitpop vagy ipari zenéje, az a lényeg, hogy határozott véleményed legyen róla. A hipszetereket nem igazán a tánc érdekli, ennek ellenére már Budapesten is sokukkal találkozhatunk az olyan bulikban, mint a smart-elektró Kunk, az indie Tesco Disco, a globáltenczenés GhettoBazaar, a wonky-s Space Is Called vagy épp a kiugrott drum and bass-esekre utazó Budapest Bassmusic bulijain. Az egyes hipszter táncfogásokat jól figurázzák ki a Youtube-on, itt egy gyöngyszem.




Ha tetszett a cikk kövess minket a Facebookon is!

4 Tovább
«
1234

trendi

blogavatar

Trendblogunk beszámol az újdonságokról. Legyen szó telekommunikációról, autókról, divatról, utazásról, zenéről vagy filmekről.

Utolsó kommentek