A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Már csak egy hónapig látogatható, így érdemes felhívni a figyelmet a Szépművészeti Múzeum különleges nyári időszakos kiállítására. A Művészet a tavon, avagy Art on lake fantázianév tulajdonképpen jól megragadja a lényeget. A Városliget taván, ami egy Európában egyedülálló, 20.000 négyzetméteres mesterséges tó a város szívében, valóságos kiállítótermet alakítottak ki.
A múzeum a magyar EU elnökség apropóján szeretett volna így tisztelegni az Unió előtt. Így természetesen a kiállítók tábora is nemzetközi: 25 művész kapott meghívást Európa legkülönbözőbb országaiból.
A tavon szétszórva elhelyezett alkotások közt akad süllyedőfélben lévő családi ház, de vannak sakktáblának álcázott négyes sziámi-iker autók illetve biztonsági kordonnal keresztezett szarvasok is. A kortárs alkotások közt óránként 1500 Ft-os áron bérelt csónakokkal evezhetünk végig, de többségük az ingyenesen látogatható sétányról is jól látható.
Közeledünk a nyár vége felé így itt az ideje a strandolás helyett új kikapcsolódást keresni. Ilyen lehet például a könnyedebb kirándulás, vagy egy komolyabb túrázás. Effélékre vállalkozni természetesen sokkal kellemesebb a nagy meleg helyett a kellemesen hűvös őszi napokon. Izzadjunk inkább a sok gyaloglástól!Ha valaki nem csak a hegyeket-völgyeket szeretné bejárni, de szívesen utazna a hullámok hátán is, annak tökéletes eszköz lehet az izraeli Tsor tervezőcsapatának új találmánya, az Adhoc névre keresztelt összehajtható kenu.
Bizony, a hajó nem csak, hogy összecsukható, de ezáltal táskaméretűvé zsugorodik. Az így elcsomagolt hajótesttel akár könnyedén mászhatunk meg hegyeket is, amíg a következő völgy aljában ismét vízre nem szállunk.
A hajó hihetetlenül könnyű, alig több mint 4 kg (Közel ennyit nyom egy jobb hálózsák is!). Ezt a karbonszálas keretnek és az Aramidből készült „testnek” köszönheti, amik együtt teszik a hajót a kis súly mellett meglehetősen erőssé. A 150 kg-os rakomány, ez egy nagydarab utast és nehéz csomagot jelent, szállítására is alkalmas kenu ráadásul a tervezők szerint egy kis gyakorlás után 10 perc alatt összerakható.
Bár már javában tart a fesztiválszezon, még mindig komoly kültéri, ott alvós rendezvények várnak ránk. Ez hívta fel a figyelmünket egy vadonatúj ötletre, ami sok túrázáskor vagy kempingezéskor hasznos kelléket ötvöz. A Jared Downs által tervezett Soft Goods Backpacking Shelter tulajdonképpen egy függőágy és minisátor ötvözete, amit szükség esetén gyorsan felállítható éjjeli menedékként is alkalmazhatunk.
A fellógatva hatalmas bebábozódott hernyóra emlékeztető alvóalkalmatosság szétszedhető, párnázatát külön matracként is használhatjuk, ugyanakkor hátunkra véve véd minket és törékeny értékeinket a kisebb-nagyobb ütésektől.
Egy ilyen profi felszerelés célja természetesen nem az egyszeri fesztiválozók igényeinek kielégítése, de egy komoly gyalogtúra alkalmával bizony jól jöhet ilyen multifunkciós eszköz. A levegőben lógva aludni nem csak forró nyári napokon kellemes, de a nyirkos tavaszi/őszi estéken is nélkülözhetetlen, hogy a vizes talajtól minél távolabb hajthassuk álomra fejünket. Ráadásul a 4 ponton kifeszíthető függőágy minden korábbinál kevésbé terheli meg az amúgy is komoly igénybevételnek kitett csípőt és vállakat. Amellett, hogy nem kell a felszerelés részeire külön külön ügyelnünk a Soft Goods Backpacking Shelter nem csak súlyt de pénzt is spórol a túrázni vágyóknak.
Amerikában és Nyugat-Európában az elmúlt 2-3 év abszolút hívószavává nőtte ki magát a hipszterség fogalma. Ha egy szórakozóhelyről, kávézóról, designboltról vagy akár egy pékségről kiderül, hogy az hipszter fellegvár, akkor özönlenek oda a hasonlóan öltöző, a világról hasonlóan gondolkodó, a kultúrával tudatosan foglalkozó arcok. Hipszterek, vagy akik azok akarnak lenni. Kik is ők, és mit kell róluk tudni?
Honnan ered? Az amerikai szlengben a hipster kifejezés az 1940-es években honosodott meg, elsősorban a jazzklubok közönségére utalva, majd egyenes folytatása volt ennek a Kerouac Útonjából megismert 50-es évek beatgenerációja. A 90-es években a fogalom újra divatba jött az alternatív/indie szubkultúra egyes csoportjaira. A Time magazin szerint hipszter, aki: olyan filmes idézetekkel hord pólókat, amiket sosem láttál, lefitymál, ha Coldplay-t hallgatsz, azt gondolja, hogy Kanye West tőle lopta a napszemüvegét, és mindenáron azt sugallja, hogy semmivel sem törődik. Ekkoriban egyaránt a hipszter kultúra kelléke volt a nagymama pulcsija, a hatalmas Wayfarer napszemüveg, a farmer rövidnadrág és a Converse Allstar. Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is, hiszen a közösségi média korában ők az igazán véleményformálók. Itt például a Honda hipszterreklámja.
Mit olvasnak? Mit néznek? Mit hallgatnak? Miről beszélnek? A hipszter nagyon tájékozott legyen szó a kultúra bármely szegmenséről, és határozott véleménye van. Bár a klasszikus hipszter előbb fog a kezébe képregény klasszikust, mint mesekönyvet, de a társalgásban egyenrangúan szerepel az, hogy mit mondott Jay-Z a divatról, Nietzsche a vallásról, hogy J-lo válik, vagy épp új app jött ki az okostelefonra. Persze a bulvárhíreket sem a sajtóból szerzik be, hanem a Twitterről, a PerezHiltonról, a Dazed Digitalról, vagy a Vice Magazine-ból. Facebookon fent vannak és megosztanak, de az igazi terepük a Tumblr. Nem riadnak vissza a technikától sem, olvassák a Wired-et, a Gawkert és a Mashablet, és legalább egy ismerősük van a képzőn vagy az iparon, ezért bújják a Wallpapert is. Ugyanakkor a trendi sorozatok, mint a Californication, vagy a Dexter sem kerülik el a figyelmüket, igaz, jobbára letöltve, felirat nélkül. Mert a hipszter világpolgár, és nemcsak Londonban járt már, de Ázsiában is, az angolt pedig tökéletesen bírja. Jövőjüket a kreatív szakmák valamelyikében képzelik el, ha nem már most is ott dolgoznak, vagy épp a munka egyáltalán szóba kerül.
Mit esznek? Isznak? Egyaránt kerülik a gyorséttermeket és a kockásterítős vendéglőket. Mivel naphosszat bújják a gasztroblogokat, tudják mi a menő a városban, elsősorban az egyedi kínálatú, a piacról frissen főző bisztrókat kedvelik. Kávézéshoz ugyanúgy elfogadják a papírpoharas coffee-to-go láncokat, mint a tradicionális vagy minimál berendezésű klasszikusokat. Annak ellenére, hogy a hipszetereket a nemtörődömség levegője lengi körül, tekintetükben álmoskás spleen csíphető el, imádnak élni, és bulizni is. A jó hipszterbulik kelléke – a sör mellett – a koktélok, longdrinkek és alcopopok széles tárháza, nem feledkezve meg persze a designer drogokról sem.
Mit vásárolnak? Sokmindent, és - a környezettudatosak kivételével - sokat. A hipszterek imádnak mindent a 80-as évekből, amiről azt hittük a 90-es években, hogy már örökre eltemettük. Például az ilyen autókat. Ruhában meghatározhatatlan a kínálat, hiszen a világ hipszterközönsége egyszerre vásárol a 20 legmenőbb, kisszériás online deisgner ruhaboltból, turkálókból vagy éppen márkaboltokból. Dívik a kalap és a kendő, ugyanúgy elképzelhető a legdurvább műszálas felső a legfinomabb anyagú nadrággal, mint ahogy a Hunter S. Thompson féle fehér tornacipő, az oldschool Adidas, vagy a legdurvább, rapperek által hordott neonszínű sneakerek. Mindegy, csak egyedi kombináció legyen, legjobb, ha a WAMP-on kezded a keresést.
Imádják a régi, tükörreflexes gépeket, a Polaroidot, de ha nincs kéznél, akkor mobillal készítenek szépiás, 80-as évekre hajazó képeket. Az USA-ban már a lakberendezők is felfigyeltek rájuk, hiszen nem lehet minden Bauhaus, pop art és art deco, ezért működnek olyan site-ok, mint a Hipsterhome vagy a Dwell. Nemcsak az számít, hogy mi szól, az is miről. Imádják a hi-fit, sőt a high endet, a régi bakeliteket, ezért máig eljárnak lemezbörzékre, antikváriumokba.
Hova járnak? Mit hallgatnak? Vigyázat, ne keverjük a kockákkal! Bár sokak szerint a hipsztereknek nem a csajozás a lényeg a buliban, hanem a jelenlét, a dasein, de nem otthonülő és a képernyő mögül szakértő típusok, hanem övpék a város. A hipszeterek – bár nyitott, toleráns népek – leginkább hipszeterekkel szeretnek vegyülni. Így aztán gyorsan terjed a hír a városban, ha egy helyet már teszteltek és alkalmas a party-zásra. A helyekre általában Vespa robogón vagy kerékpáron érkeznek, amely vagy régi olasz versenybringa, vagy egyedi építésű retro-fixi. Zenében széles a választék, sőt azt szeretik, ha nagyon széles. Az igazi hipszter mindent hallgat az elektrótól a jazzig, egyesek még a klasszikus zenével is bepróbálkoznak. Mindegy, hogy indie-gitárzene, glitch-elektró, pszichedelikus wonky hiphop, gangsta rap, érzelmes dubstep, 80-as évek szinitpop vagy ipari zenéje, az a lényeg, hogy határozott véleményed legyen róla. A hipszetereket nem igazán a tánc érdekli, ennek ellenére már Budapesten is sokukkal találkozhatunk az olyan bulikban, mint a smart-elektró Kunk, az indie Tesco Disco, a globáltenczenés GhettoBazaar, a wonky-s Space Is Called vagy épp a kiugrott drum and bass-esekre utazó Budapest Bassmusic bulijain. Az egyes hipszter táncfogásokat jól figurázzák ki a Youtube-on, itt egy gyöngyszem.
Itt a nyár és vele együtt a vakációszezon is. Ha pedig az ember nyaral az egyik első dolog, amit felír a szükséges kellékek listájára a fényképezőgép. Legyen szó tengerparti pihenésről, vagy fárasztó városnézőtúráról a fényképezőgép senkinél sem maradhat otthon. A klikkelgetés legalább annyira a nyaralás része lett, mint a naptej vagy a térkép. De, mit is fotózik egy átlagos turista? Mi most ezeket szedtük össze. Azokat a képeket, amelyek szinte soha egy fényképalbumból sem maradhatnak ki.
Csoportkép az Eiffel-toronynál
Az egyik legkedveltebb turistacélpont legkedveltebb látványossága. Kevesen vannak, akik nem készítenek egy ehhez hasonló képet a híres toronynál.
A Szabadság-szobor New York-ban
A fáklyát tartó nőalak fotogénség szempontjából a az Eiffel-torony amerikai ikertestvére. Annak ellenére, hogy nem könnyű megközelíteni, mégis évente több tízezer turista keresi fel, hogy egyebek mellett elkészíthessen egy hasonló képet.
A Pisai ferde torony
Ez az olasz városka nem sok egyéb nevezetességgel büszkélkedhet, sőt híres ferde tornya is a véletlen műve. Mégis a legnépszerűbb célpontok közt tartják számon, ahol a turisták kiélheti kreativitásukat. Az 'Elkaptam a dőlő tornyot' kötelező póz!
A Tower Bridge Londonban
Természetesen az angol főváros is felkerült a listára. Komoly ellenfele volt a Big Ben, de gondoltuk, toronyból és elég égbenyúló alkotásból van itt elég, jöjjön valami más.
A Parlament
A végére egy hazai látványosságot hagytunk. Lehet, hogy nem ez a világ legnépszerűbb látnivalója de nekünk mégis különleges. Már csak azért is, mert jelenlétét természetesnek vesszük és többségünk még biztos nem fotózkodott vele ;)
Utolsó kommentek