Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kik azok a hipszterek?

Amerikában és Nyugat-Európában az elmúlt 2-3 év abszolút hívószavává nőtte ki magát a hipszterség fogalma. Ha egy szórakozóhelyről, kávézóról, designboltról vagy akár egy pékségről kiderül, hogy az hipszter fellegvár, akkor özönlenek oda a hasonlóan öltöző, a világról hasonlóan gondolkodó, a kultúrával tudatosan foglalkozó arcok. Hipszterek, vagy akik azok akarnak lenni. Kik is ők, és mit kell róluk tudni?

Forrás:http://www.latfh.com

Honnan ered?
Az amerikai szlengben a hipster kifejezés az 1940-es években honosodott meg, elsősorban a jazzklubok közönségére utalva, majd egyenes folytatása volt ennek a Kerouac Útonjából megismert 50-es évek beatgenerációja. A 90-es években a fogalom újra divatba jött az alternatív/indie szubkultúra egyes csoportjaira. A Time magazin szerint hipszter, aki: olyan filmes idézetekkel hord pólókat, amiket sosem láttál, lefitymál, ha Coldplay-t hallgatsz, azt gondolja, hogy Kanye West tőle lopta a napszemüvegét, és mindenáron azt sugallja, hogy semmivel sem törődik. Ekkoriban egyaránt a hipszter kultúra kelléke volt a nagymama pulcsija, a hatalmas Wayfarer napszemüveg, a farmer rövidnadrág és a Converse Allstar. Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is, hiszen a közösségi média korában ők az igazán véleményformálók. Itt például a Honda hipszterreklámja.


Mit olvasnak? Mit néznek? Mit hallgatnak? Miről beszélnek?
A hipszter nagyon tájékozott legyen szó a kultúra bármely szegmenséről, és határozott véleménye van. Bár a klasszikus hipszter előbb fog a kezébe képregény klasszikust, mint mesekönyvet, de a társalgásban egyenrangúan szerepel az, hogy mit mondott Jay-Z a divatról, Nietzsche a vallásról, hogy J-lo válik, vagy épp új app jött ki az okostelefonra. Persze a bulvárhíreket sem a sajtóból szerzik be, hanem a Twitterről, a PerezHiltonról, a Dazed Digitalról, vagy a Vice Magazine-ból. Facebookon fent vannak és megosztanak, de az igazi terepük a Tumblr. Nem riadnak vissza a technikától sem, olvassák a Wired-et, a Gawkert és a Mashablet, és legalább egy ismerősük van a képzőn vagy az iparon, ezért bújják a Wallpapert is. Ugyanakkor a trendi sorozatok, mint a Californication, vagy a Dexter sem kerülik el a figyelmüket, igaz, jobbára letöltve, felirat nélkül. Mert a hipszter világpolgár, és nemcsak Londonban járt már, de Ázsiában is, az angolt pedig tökéletesen bírja. Jövőjüket a kreatív szakmák valamelyikében képzelik el, ha nem már most is ott dolgoznak, vagy épp a munka egyáltalán szóba kerül.

Mit esznek? Isznak?
Egyaránt kerülik a gyorséttermeket és a kockásterítős vendéglőket. Mivel naphosszat bújják a gasztroblogokat, tudják mi a menő a városban, elsősorban az egyedi kínálatú, a piacról frissen főző bisztrókat kedvelik. Kávézéshoz ugyanúgy elfogadják a papírpoharas coffee-to-go láncokat, mint a tradicionális vagy minimál berendezésű klasszikusokat. Annak ellenére, hogy a hipszetereket a nemtörődömség levegője lengi körül, tekintetükben álmoskás spleen csíphető el, imádnak élni, és bulizni is. A jó hipszterbulik kelléke – a sör mellett – a koktélok, longdrinkek és alcopopok széles tárháza, nem feledkezve meg persze a designer drogokról sem.

Mit vásárolnak?
Sokmindent, és - a környezettudatosak kivételével - sokat. A hipszterek imádnak mindent a 80-as évekből, amiről azt hittük a 90-es években, hogy már örökre eltemettük. Például az ilyen autókat. Ruhában meghatározhatatlan a kínálat, hiszen a világ hipszterközönsége egyszerre vásárol a 20 legmenőbb, kisszériás online deisgner ruhaboltból, turkálókból vagy éppen márkaboltokból. Dívik a kalap és a kendő, ugyanúgy elképzelhető a legdurvább műszálas felső a legfinomabb anyagú nadrággal, mint ahogy a Hunter S. Thompson féle fehér tornacipő, az oldschool Adidas, vagy a legdurvább, rapperek által hordott neonszínű sneakerek. Mindegy, csak egyedi kombináció legyen, legjobb, ha a WAMP-on kezded a keresést.


Imádják a régi, tükörreflexes gépeket, a Polaroidot, de ha nincs kéznél, akkor mobillal készítenek szépiás, 80-as évekre hajazó képeket. Az USA-ban már a lakberendezők is felfigyeltek rájuk, hiszen nem lehet minden Bauhaus, pop art és art deco, ezért működnek olyan site-ok, mint a Hipsterhome vagy a Dwell. Nemcsak az számít, hogy mi szól, az is miről. Imádják a hi-fit, sőt a high endet, a régi bakeliteket, ezért máig eljárnak lemezbörzékre, antikváriumokba.

Forrás: http://tincanheart.blogspot.com

Hova járnak? Mit hallgatnak?
Vigyázat, ne keverjük a kockákkal! Bár sokak szerint a hipsztereknek nem a csajozás a lényeg a buliban, hanem a jelenlét, a dasein, de nem otthonülő és a képernyő mögül szakértő típusok, hanem övpék a város. A hipszeterek – bár nyitott, toleráns népek – leginkább hipszeterekkel szeretnek vegyülni. Így aztán gyorsan terjed a hír a városban, ha egy helyet már teszteltek és alkalmas a party-zásra. A helyekre általában Vespa robogón vagy kerékpáron érkeznek, amely vagy régi olasz versenybringa, vagy egyedi építésű retro-fixi. Zenében széles a választék, sőt azt szeretik, ha nagyon széles. Az igazi hipszter mindent hallgat az elektrótól a jazzig, egyesek még a klasszikus zenével is bepróbálkoznak. Mindegy, hogy indie-gitárzene, glitch-elektró, pszichedelikus wonky hiphop, gangsta rap, érzelmes dubstep, 80-as évek szinitpop vagy ipari zenéje, az a lényeg, hogy határozott véleményed legyen róla. A hipszetereket nem igazán a tánc érdekli, ennek ellenére már Budapesten is sokukkal találkozhatunk az olyan bulikban, mint a smart-elektró Kunk, az indie Tesco Disco, a globáltenczenés GhettoBazaar, a wonky-s Space Is Called vagy épp a kiugrott drum and bass-esekre utazó Budapest Bassmusic bulijain. Az egyes hipszter táncfogásokat jól figurázzák ki a Youtube-on, itt egy gyöngyszem.




Ha tetszett a cikk kövess minket a Facebookon is!

4 Tovább

A Harry Potter-láz divatba hozta a varázslóiskolát

A napokban Magyarországon is tetőzik a Harry Potter-láz, hiszen most mutatták be a mozikban a sorozat záró darabját a Halál ereklyéi második részét. Amíg mi egyszerű halandók izgalommal olvastuk a könyveket vagy néztük a filmeket voltak, akik komoly üzleti lehetőséget láttak a varázsló mániának.



Andreas Starchel osztrák IT szakember például úgy döntött, hogy Roxfort mintájára a valóságban is útjára indít egy boszorkány- és varázslóiskolát Klagenfurtban. A helyiek kezdetben megmosolyogták a bizarr ötletet, de az „International School for Witches and Wizards” 2003-ban megnyitotta kapuit.

Az iskola hatalmas sikert aratott. A világ minden tájáról érkeztek hallgatók, Starchel pedig vagyonos és közismert ember lett. A diákok többek között  asztrológiát, mágikus energia átvitelt, gyógynövénytant, varázslás történetet, jövendőmondást, varázsital készítést és gyógyítást tanulnak. A kurzusok és az oktatók számát folyamatosan bővíteni kell a növekvő érdeklődés miatt. Az iskola célja, hogy a hallgatókat a druidák elfelejtett tudásával ruházzák fel.

Starchel bevallja, hogy nagyon sokat köszönhet a Harry Potter sorozatnak, amely az érdeklődés középpontjába állította a sokáig a periférián tengődő varázslást és boszorkányságot.

- A boszorkányokat és a druidákat az egyház a sátánnal azonosította, de Harry Potternek köszönhetően minden megváltozott- nyilatkozta Starchel.

0 Tovább

Keressük Budapest legtrendibb szórakozóhelyét, éttermét, kávézóját és fitnesztermét

A Trendi blog a postr-n folyamatosan beszámol a nagyvilág újdonságairól és érdekességeiről. Most úgy döntöttünk, hogy a saját házunk táján, közelebbről Budapesten is körbenézünk, és a Trendi blog a Taxi4-gyel karöltve megkeresi Budapest legtrendibb szórakozóhelyét, éttermét, kávézóját/kocsmáját/sörözőjét és fitnesztermét.



A döntést azonban szeretnénk a közönség kezébe adni. Azt szeretnénk, ha olvasóink és Facebook csoportunk tagjai választanák meg 2011 legtrendibb helyeit. Ha szeretnél részt venni a szavazásban első lépésben ajánld kedvenceid a Taxi4 üzenőfalán vagy a trendi@taxi4.hu e-mail címen július 31-ig. Az e-mail címre érkező ajánlásokat kiposztoljuk a Facebook oldalunkra, így ezeket a jelölteket is lehet lájkolni. A kategóriánként legtöbb lájkot begyűjtő 11 jelölt felkerül a szűkített listára. A 4x11 jelölt közül a Taxi4 Facebook oldalának rajongói szavazzák meg, hogy kik lesznek a TrendiBudapest 2011 díj nyertesei.

A győztesek sajtó nyilvános díjátadó keretében vehetik a TrendiBudapest 2011 díjat. A megtisztelő címet a nyertesek innentől szabadon használhatják marketing tevékenységükben.

A kezdeményezéssel ti is nyerhettek, hiszen a szavazók között 10 darab 4444 forintos taxi utalványt sorsol ki a Taxi4. A TrendiBudapest 2011 díjjal reméljük egy hosszú távú kezdeményezés indul útjára, és ti Trendi blog olvasók folyamatosan véleményezhetitek majd a budapesti szórakozóhelyek, éttermek, kávézók, kocsmák, sörözők és fitnesztermek szolgáltatásait.

0 Tovább

Építsd meg a Millenium Falcon-t!

Úgy tűnik a Star Wars tényleg soha nem megy ki a divatból. Sokak szerint George Lucas csak azért dob piacra újabb és újabb részeket, sorozatokat és játékokat, hogy tovább hizlalja pénztárcáját. Sok esetben talán igazuk is van, ám ezúttal a legfanatikusabb oldschool Star Wars rajongók is csak elismerően szólhatnak.

A most megjelent Star Wars: The Blueprints című könyv a legendás eredeti trilógia kedvenc épületeinek, robotjainak és járműveinek a műszaki leírását és tervrajzait tartalmazza.

 

 

Ami igazán különlegessé teszi a gyűjteményt, hogy nem a képzeletbeli űrhajók fiktív alkatrészeit vetették papírra. A könyv alapjául az eredeti, 1978 díszletek és kellékek valóságos tervei szolgáltak, amelyek alapján a stáb megteremtette a Star Wars Univerzumot. Az elveszettnek hitt eredeti tervek döntő többségét a rajongók még sosem láthatták.

 

Ami tovább növeli a könyv szellemi értékét, hogy csupán 5000 darabos számozott kiadásban jelenik meg. Ebből is kiemelkedik az első 125 db, amit az eredeti látványtervező trió Norman Reynolds, Les Dilley és Roger Christian dedikál. Ezt természetesen egy nagyon is kézzel fogható összeggel kell megfizetni: a könyv első 125 példánya 1000, a maradék 500 $-ért előrendelhető.

0 Tovább

Kiterjesztett valóság - gyerekkönyvekben is!

Az augmented reality egy rohamosan fejlődő modern technológia, melynek segítségével a valóságot virtuálisan tehetjük tartalmasabbá, informatívabbá vagy éppen szórakoztatóbbá. Lényege, hogy okostelefonunk vagy webkameránk segítségével felvételt készítünk egy valós tárgyról vagy helyszínről, amit egy erre a célra fejlesztett szoftver felismer és digitális kijelzőnkön extra információval lát el minket.

 

Például egy nevezetes épület GPS koordinátái és a helyszínen élőben rögzített felvételek elégségesek ahhoz, hogy a képernyőnkön adatok jelenjenek meg az általunk éppen filmezett épületrészről.

 

Ez az innováció és a mai gyerekek technológiai jártassága teszi lehetővé, hogy a gyermekeknek szánt oktatókönyvek korábban elképzelhetetlen módszereket alkalmazzanak. A most kiadott két könyv, a Dinoszauruszok és az Emberi Test elsőre hagyományos ismeretterjesztő lexikonnak tűnhet, célcsoportjuk a 10 év körüli gyerekek. Azonban egyes oldalakat a webkamera felé fordítva azokon 3D-s dinoszauruszok és csontvázak jelennek meg, szerencsére csak a kijelző segítségével. A gyerekek a valós könyv különböző grafikai elemeit eltakarva vagy megjelenítve válogathatnak az őket érdeklő információk közt, így téve igazán interaktívvá az élményt.

 

0 Tovább

trendi

blogavatar

Trendblogunk beszámol az újdonságokról. Legyen szó telekommunikációról, autókról, divatról, utazásról, zenéről vagy filmekről.

Utolsó kommentek