Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kik azok a hipszterek?

Amerikában és Nyugat-Európában az elmúlt 2-3 év abszolút hívószavává nőtte ki magát a hipszterség fogalma. Ha egy szórakozóhelyről, kávézóról, designboltról vagy akár egy pékségről kiderül, hogy az hipszter fellegvár, akkor özönlenek oda a hasonlóan öltöző, a világról hasonlóan gondolkodó, a kultúrával tudatosan foglalkozó arcok. Hipszterek, vagy akik azok akarnak lenni. Kik is ők, és mit kell róluk tudni?

Forrás:http://www.latfh.com

Honnan ered?
Az amerikai szlengben a hipster kifejezés az 1940-es években honosodott meg, elsősorban a jazzklubok közönségére utalva, majd egyenes folytatása volt ennek a Kerouac Útonjából megismert 50-es évek beatgenerációja. A 90-es években a fogalom újra divatba jött az alternatív/indie szubkultúra egyes csoportjaira. A Time magazin szerint hipszter, aki: olyan filmes idézetekkel hord pólókat, amiket sosem láttál, lefitymál, ha Coldplay-t hallgatsz, azt gondolja, hogy Kanye West tőle lopta a napszemüvegét, és mindenáron azt sugallja, hogy semmivel sem törődik. Ekkoriban egyaránt a hipszter kultúra kelléke volt a nagymama pulcsija, a hatalmas Wayfarer napszemüveg, a farmer rövidnadrág és a Converse Allstar. Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is, hiszen a közösségi média korában ők az igazán véleményformálók. Itt például a Honda hipszterreklámja.


Mit olvasnak? Mit néznek? Mit hallgatnak? Miről beszélnek?
A hipszter nagyon tájékozott legyen szó a kultúra bármely szegmenséről, és határozott véleménye van. Bár a klasszikus hipszter előbb fog a kezébe képregény klasszikust, mint mesekönyvet, de a társalgásban egyenrangúan szerepel az, hogy mit mondott Jay-Z a divatról, Nietzsche a vallásról, hogy J-lo válik, vagy épp új app jött ki az okostelefonra. Persze a bulvárhíreket sem a sajtóból szerzik be, hanem a Twitterről, a PerezHiltonról, a Dazed Digitalról, vagy a Vice Magazine-ból. Facebookon fent vannak és megosztanak, de az igazi terepük a Tumblr. Nem riadnak vissza a technikától sem, olvassák a Wired-et, a Gawkert és a Mashablet, és legalább egy ismerősük van a képzőn vagy az iparon, ezért bújják a Wallpapert is. Ugyanakkor a trendi sorozatok, mint a Californication, vagy a Dexter sem kerülik el a figyelmüket, igaz, jobbára letöltve, felirat nélkül. Mert a hipszter világpolgár, és nemcsak Londonban járt már, de Ázsiában is, az angolt pedig tökéletesen bírja. Jövőjüket a kreatív szakmák valamelyikében képzelik el, ha nem már most is ott dolgoznak, vagy épp a munka egyáltalán szóba kerül.

Mit esznek? Isznak?
Egyaránt kerülik a gyorséttermeket és a kockásterítős vendéglőket. Mivel naphosszat bújják a gasztroblogokat, tudják mi a menő a városban, elsősorban az egyedi kínálatú, a piacról frissen főző bisztrókat kedvelik. Kávézéshoz ugyanúgy elfogadják a papírpoharas coffee-to-go láncokat, mint a tradicionális vagy minimál berendezésű klasszikusokat. Annak ellenére, hogy a hipszetereket a nemtörődömség levegője lengi körül, tekintetükben álmoskás spleen csíphető el, imádnak élni, és bulizni is. A jó hipszterbulik kelléke – a sör mellett – a koktélok, longdrinkek és alcopopok széles tárháza, nem feledkezve meg persze a designer drogokról sem.

Mit vásárolnak?
Sokmindent, és - a környezettudatosak kivételével - sokat. A hipszterek imádnak mindent a 80-as évekből, amiről azt hittük a 90-es években, hogy már örökre eltemettük. Például az ilyen autókat. Ruhában meghatározhatatlan a kínálat, hiszen a világ hipszterközönsége egyszerre vásárol a 20 legmenőbb, kisszériás online deisgner ruhaboltból, turkálókból vagy éppen márkaboltokból. Dívik a kalap és a kendő, ugyanúgy elképzelhető a legdurvább műszálas felső a legfinomabb anyagú nadrággal, mint ahogy a Hunter S. Thompson féle fehér tornacipő, az oldschool Adidas, vagy a legdurvább, rapperek által hordott neonszínű sneakerek. Mindegy, csak egyedi kombináció legyen, legjobb, ha a WAMP-on kezded a keresést.


Imádják a régi, tükörreflexes gépeket, a Polaroidot, de ha nincs kéznél, akkor mobillal készítenek szépiás, 80-as évekre hajazó képeket. Az USA-ban már a lakberendezők is felfigyeltek rájuk, hiszen nem lehet minden Bauhaus, pop art és art deco, ezért működnek olyan site-ok, mint a Hipsterhome vagy a Dwell. Nemcsak az számít, hogy mi szól, az is miről. Imádják a hi-fit, sőt a high endet, a régi bakeliteket, ezért máig eljárnak lemezbörzékre, antikváriumokba.

Forrás: http://tincanheart.blogspot.com

Hova járnak? Mit hallgatnak?
Vigyázat, ne keverjük a kockákkal! Bár sokak szerint a hipsztereknek nem a csajozás a lényeg a buliban, hanem a jelenlét, a dasein, de nem otthonülő és a képernyő mögül szakértő típusok, hanem övpék a város. A hipszeterek – bár nyitott, toleráns népek – leginkább hipszeterekkel szeretnek vegyülni. Így aztán gyorsan terjed a hír a városban, ha egy helyet már teszteltek és alkalmas a party-zásra. A helyekre általában Vespa robogón vagy kerékpáron érkeznek, amely vagy régi olasz versenybringa, vagy egyedi építésű retro-fixi. Zenében széles a választék, sőt azt szeretik, ha nagyon széles. Az igazi hipszter mindent hallgat az elektrótól a jazzig, egyesek még a klasszikus zenével is bepróbálkoznak. Mindegy, hogy indie-gitárzene, glitch-elektró, pszichedelikus wonky hiphop, gangsta rap, érzelmes dubstep, 80-as évek szinitpop vagy ipari zenéje, az a lényeg, hogy határozott véleményed legyen róla. A hipszetereket nem igazán a tánc érdekli, ennek ellenére már Budapesten is sokukkal találkozhatunk az olyan bulikban, mint a smart-elektró Kunk, az indie Tesco Disco, a globáltenczenés GhettoBazaar, a wonky-s Space Is Called vagy épp a kiugrott drum and bass-esekre utazó Budapest Bassmusic bulijain. Az egyes hipszter táncfogásokat jól figurázzák ki a Youtube-on, itt egy gyöngyszem.




Ha tetszett a cikk kövess minket a Facebookon is!

4 Tovább

Keressük Budapest legtrendibb szórakozóhelyét, éttermét, kávézóját és fitnesztermét

A Trendi blog a postr-n folyamatosan beszámol a nagyvilág újdonságairól és érdekességeiről. Most úgy döntöttünk, hogy a saját házunk táján, közelebbről Budapesten is körbenézünk, és a Trendi blog a Taxi4-gyel karöltve megkeresi Budapest legtrendibb szórakozóhelyét, éttermét, kávézóját/kocsmáját/sörözőjét és fitnesztermét.



A döntést azonban szeretnénk a közönség kezébe adni. Azt szeretnénk, ha olvasóink és Facebook csoportunk tagjai választanák meg 2011 legtrendibb helyeit. Ha szeretnél részt venni a szavazásban első lépésben ajánld kedvenceid a Taxi4 üzenőfalán vagy a trendi@taxi4.hu e-mail címen július 31-ig. Az e-mail címre érkező ajánlásokat kiposztoljuk a Facebook oldalunkra, így ezeket a jelölteket is lehet lájkolni. A kategóriánként legtöbb lájkot begyűjtő 11 jelölt felkerül a szűkített listára. A 4x11 jelölt közül a Taxi4 Facebook oldalának rajongói szavazzák meg, hogy kik lesznek a TrendiBudapest 2011 díj nyertesei.

A győztesek sajtó nyilvános díjátadó keretében vehetik a TrendiBudapest 2011 díjat. A megtisztelő címet a nyertesek innentől szabadon használhatják marketing tevékenységükben.

A kezdeményezéssel ti is nyerhettek, hiszen a szavazók között 10 darab 4444 forintos taxi utalványt sorsol ki a Taxi4. A TrendiBudapest 2011 díjjal reméljük egy hosszú távú kezdeményezés indul útjára, és ti Trendi blog olvasók folyamatosan véleményezhetitek majd a budapesti szórakozóhelyek, éttermek, kávézók, kocsmák, sörözők és fitnesztermek szolgáltatásait.

0 Tovább

A legtrendibb városok, amelyeket érdemes felkeresni 2011-ben

A Lonely Planet minden évben összeállítja azon városok listáját, amelyet szerintük a leginkább érdemes felkeresni. Ugyan 2011 első fele már elmúlt, de talán érdekes lehet végigbogarászni a listát, hátha hasznos tippet kapunk az úti cél kiválasztásához. Természetesen az ajánlott úticélok egy része nem a magyar pénztárcákhoz van szabva, de az európai tippek egyáltalán nem elérhetetlenek.

 

  1. New York

Az utánozhatatlan metropolis 10 évvel a támadás után újra régi fényében ragyog. A múzeumok, éttermek, parkok és az üzletek mellett érdemes felkeresni a különböző hangulatú városrészeket, amelyek mindig újabb és újabb arcát mutatják meg a Nagy Almának

  1. Tanger

 

A fehér város sokat változott az elmúlt években. Biztonságosabb, tisztább és barátságosabb lett. A rendbe tett strandok mellett egyre érdekesebb kulturális programok, felújított épületek, exkluzív üzletek várják a turistákat, akik jobbnál jobb arab és kontinentális ízeket kínáló éttermek közül választhatnak.

 

  1. Tel Aviv

Tel Aviv Jeruzsálem tökéletes ellentéte, hiszen ez a város a Lonely Planet szerint egy tengerparti Sin City, ahol a hedonizmus az uralkodó vallás. A 21. század egyik bulivárosa, ahol több kocsma és szórakozóhely van, mint zsinagóga. A bulizás minőségét az itt tanuló rengeteg egyetemista garantálja, akiknek kielégítésére a város kulturális élete is igen élénk.

 

  1. Wellington

A világ egyik legcoolabb városa, ahol több kávézó és étterem jut egy főre, mint New Yorkban. Az ínyencek jobbnál jobb fogások közül válogathatnak, de az év minden szakában izgalmas kulturális programok is várnak a turistákra. Itt van például Welliwood az új-zélandi filmgyártás központja, ahol Peter Jacksonnak köszönhetően számos hollywoodi megaprodukciónak is otthont ad.

 

  1. Valencia

 

Valencia sokáig nem tudott kilépni a két nagy város Madrid és Barcelona árnyékából. De mára ez megváltozott. Spanyolország harmadik legnagyobb városa úgy lett nyüzsgő világváros, hogy közben megőrizte provinciális sármját is. Számos megarendezvénynek ad otthont nemzetközi jacht versenyektől a Forma 1-es futamig. nem is beszélve a szebb napokat is látott, de még mindig európai élcsapatnak számító Valenciáig, amelynek trendibb drukkolni, mint az agyonajnározott Barcának

  1. Iquitos

A lista legegzotikusabb szereplője a perui esőerdő fővárosa Iquitos, amely alapos meglepetést okozhat az elsősorban az esőerdő természeti szépségei miatt ide érkező turistáknak. A legszembetűnőbb a város multikulturális közege, hiszen az indián őslakosok mellett sok brazil és kolumbiai is él itt. A klubéletre se lehet panasz, hiszen a turista reggelig rophatja salsára vagy rock and rollra is. A város emellett kulturális központ is. A perui művészvilág legjobb alkotásai mellett az Amazonas néprajzát bemutató múzeum is várja a látogatókat.

       7. Gent

 

Belgium rejtett gyöngyszeme, amelyet sokan nem vesznek észre a három felkapott úti cél Brüsszel, Bruges és Antwerpen mellett. A legtöbb utazó nem veszi a fáradságot, hogy többet nézzen meg a városból, mint a vonatablakból is látszó St. Pieter állomást. Pedig mekkorát hibáznak. Gyönyörű épületek, az egyik legszebb folyóparti panoráma és pezsgő kulturális élet várja a turistákat. Gentben állandóan történik valami, se szeri se száma jobbnál jobb fesztiváloknak.

 

  1. Delhi

 

A 2010-es Nemzetközösségi Játékoknak köszönhetően hatalmas infrastrukturális fejlesztést hajtottak végre az indiai metropoliszban. Tisztább utcák, jobb közlekedés, színvonalasabb szálláshelyek várják az utazókat. Kiemelendő a futurisztikus, valódi művészi értéket hordozó metró, amelynek átgondoltsága szöges ellentéte a felszínen oly sokszor tapasztalható káosznak.

 

 

  1. Newcastle

 

A városról legtöbbünknek csak az angol város, illetve annak Premier League csapata, és Alan Shearer fantasztikus játéka jut eszünkbe. Pedig létezik egy ausztráliai Newcastle is, amelyet azonban erősen elnyom a tőle 150 kilométerre fekvő Sydney. Pedig Ausztrália második legrégibb városában minden meg van, amit Sydneben kapunk csak barátságosabb, kevésbé fellengzős változatban. Gyönyörű strandok, jó éttermek, izgalmas kulturális események várnak a turistákra, akik hajlandók egy kicsit kísérletezni.

 10. Chiang Mai

 

A Lonely Planet szerint Chiang Mai olyan, mint Bob Dylan. Komoly múltja ellenére továbbra is bohém és nagyon szerethető. A várost az Észak rózsájának" is nevezik, mely a legnagyobb északi és a második legnagyobb város egész Thaiföldön. Kulturális főváros szerepköréből adódóan itt mindig történik valami, és, ha elfáradtunk a városnézésben jobbnál jobb bárokban és éttermekben pihenhetjük ki magunkat.

 

0 Tovább

Tépőzáras cipő - kicsit máshogy

Sok cipőgyártó kísérletezett már olyan cipőkkel, amiket használójuk kénye-kedve szerint manipulálhat. Ezek közül a legemlékezetesebbek az Adidas Adicolor néven kiadott cipői. A többféle modell közt volt amin a legendás trippla-csíkos rész színét változtathattuk, de akadt olyan darab is, ami hófehéren jött ki a gyárból de festékszórót vagy filctollat kapott hozzá a vásárló, hogy a cipőn élhesse ki kreativitását.

 

A new yorki cipőmárka, a Pony azonban most egészen új oldalról közelíti meg a személyre szabható lábbelik kérdését. A szintén helyi tervezőpáros Dee & Ricky segítségét kérték fel, hogy valami egészen újszerűt alkossanak.

 

A cipő teljes felülete tépőzáras anyagból készült, amihez remekül tapadnak a készlethez kapható elemek. Ezek közt találunk a szivárvány színeiben pompázó betűkészletet, illetve a Pony cipőkről jól ismert szögletet pipa-formát, szintén rengeteg változatban.

Bár a cipő önmagában se néz ki rosszul, ha saját stílusunknak megfelelő felirattal ellátjuk biztos mindenkinek tátva marad a szája!

0 Tovább

Építsd meg a Millenium Falcon-t!

Úgy tűnik a Star Wars tényleg soha nem megy ki a divatból. Sokak szerint George Lucas csak azért dob piacra újabb és újabb részeket, sorozatokat és játékokat, hogy tovább hizlalja pénztárcáját. Sok esetben talán igazuk is van, ám ezúttal a legfanatikusabb oldschool Star Wars rajongók is csak elismerően szólhatnak.

A most megjelent Star Wars: The Blueprints című könyv a legendás eredeti trilógia kedvenc épületeinek, robotjainak és járműveinek a műszaki leírását és tervrajzait tartalmazza.

 

 

Ami igazán különlegessé teszi a gyűjteményt, hogy nem a képzeletbeli űrhajók fiktív alkatrészeit vetették papírra. A könyv alapjául az eredeti, 1978 díszletek és kellékek valóságos tervei szolgáltak, amelyek alapján a stáb megteremtette a Star Wars Univerzumot. Az elveszettnek hitt eredeti tervek döntő többségét a rajongók még sosem láthatták.

 

Ami tovább növeli a könyv szellemi értékét, hogy csupán 5000 darabos számozott kiadásban jelenik meg. Ebből is kiemelkedik az első 125 db, amit az eredeti látványtervező trió Norman Reynolds, Les Dilley és Roger Christian dedikál. Ezt természetesen egy nagyon is kézzel fogható összeggel kell megfizetni: a könyv első 125 példánya 1000, a maradék 500 $-ért előrendelhető.

0 Tovább

trendi

blogavatar

Trendblogunk beszámol az újdonságokról. Legyen szó telekommunikációról, autókról, divatról, utazásról, zenéről vagy filmekről.

Utolsó kommentek