Itt a tavasz, sokan szedik elő, viszik szervízbe a bringát, hogy aztán önfeledten suhanjanak a napsütésben (reméljük, mindig szabályosan, persze). A bicikligyárak új katalógusai már elérhetőek, a „hivatalos" trendek nem sok meglepetést hoztak. Viszont ahogy a bicikli lassan hazánkban is kultikus tárggyá növi ki magát, egyre többen nem kérnek az előregyártott modellekből, legyenek azok bármilyen jók is.
Nő a kereslet a pincék mélyéről előkotort, gyakran 30-40 évesnél is idősebb bringák szakszerű felújítására. Az így előállt gépek nem csak retró megjelenésük, de egyediségük miatt is egyre népszerűbbek. Az már egyéni ízlés kérdése, hogy a történelmi hitelesség, vagy a különleges megjelenés kerül-e fölénybe a restaurálás során.
Ez a dilemma persze fel sem merül, ha a reménybeli tulajdonos eleve egyedi modell összerakását kéri. Ez, a váz összerakásával kezdődő munka általában jóval borsosabb kiadást jelent a biciklizőnek. De az eredmény (ideális esetben) egy olyan bringa, ami minden paraméterében illik a tulajdonosához. Az árat viszont nem csak a maximális kényelem és funkcionalitás indokolja, de az a tudat is, hogy ilyen biciklije senki másnak nincs. Sokan a legegyszerűbb megoldást, a váz újrafestését-fényezését választják – a végeredmény hasonlóan egyedi, viszont alig terheli meg a pénztárcát.
Kedvcsinálónak néhány kép a First Bike, a Rocket Bikes, a Kurtz és a BC Paintworks kínálatából!
Utolsó kommentek